Service en garantie

Retourbeleid

Retourprocedure:

  1. Klik op het retourdocument
  2. Lees aandachtig de voorwaarden onderaan dit document
  3. Vul het document online in en bezorg ons zo uw gegevens

  4. Indien uw product klein genoeg is om door de post verhandeld te worden, ga verder met puntje 5. Indien uw product te groot is om met de post te versturen, spring vooruit naar puntje 8.

  5. Stuur je originele verpakking in een tweede doos op. Originele verpakking mag geen stickers bevatten!
  6. Bied het pakket aan bij uw postkantoor
  7. Mail de track & trace code door naar klantenweb@meubelen-jonckheere.be
  8. 8. Een product dat te groot is om met bpost te versturen moet nog altijd bij ons bezorgd worden op kosten en risico van de klant. Hiervoor kan de klant een transportfirma raadplegen, of bijvoorbeeld een camionette lenen of huren.
-> Enkel geldig voor klanten die online aankopen.

U heeft recht op een zichttermijn, dit is geen probeertermijn.

De consument heeft het recht om af te zien van zijn aankoop bij meubelen Jonckheere NV, zonder betaling van een boete, binnen de 14 dagen vanaf de dag die volgt op de levering van zijn product. Klanten die van dit verzakingsrecht willen gebruik maken moeten binnen de 14 dagen vanaf de levering contact opnemen met de klantendienst via het retourformulier -> Volg de retourprocedure. De goederen moeten binnen de 20 dagen vanaf de levering op de kosten en risico van de klant terug bezorgd worden aan meubelen Jonckheere NV, Nieuwe Baan 111, 9111 Belsele. Indien er sprake is van een klein product dat zonder problemen door bpost vervoerd kan worden, kan de klant kiezen om het product door de post aan ons terug te laten bezorgen. Indien het een groter product betreft, dient de klant het product zelf naar de toonzaal terug te brengen, of een transportfirma te raadplegen.

Zullen in geen geval teruggenomen worden:

  • Beschadigde of onvolledige artikelen
  • Gebruikte of vervuilde artikelen (krassen, vlekken, beschadigingen, etc )
  • Artikelen waarvan de originele verpakking geopend is. Originele verpakking(en) waar op geschreven is of die voorzien zijn van transport- en/of andere stickers, worden niet aangenomen. De goederen dienen echter terugbezorgd te worden in originele en schone staat in de originele verpakkingsmaterialen.
  • Artikelen die door hun aard niet kunnen teruggezonden worden.
  • Tevens mag het product niet 'op maat' voor de consument besteld zijn, noch persoonlijk van aard noch expliciet en speciaal besteld voor de consument (producten waarvoor geen voorraad wordt aangelegd te zien op de website).
  • Slaapcomfort om hygiënische redenen

Het is helaas niet mogelijk om uw bestelling om te ruilen of terug mee te geven met onze eigen leveringsdienst of de transportfirma. Indien u grote producten heeft die u wenst te retourneren, dient u deze zelf en op eigen kosten terug af te leveren aan onze toonzaal.

-> Volg de retourprocedure tot en met puntje 3

Indien de verpakking beschadigd is bij het in ontvangst nemen van uw zending en het duidelijk is dat een of meerdere producten defect zijn, moet u de bestelling direct weigeren. Indien u het pakket toch in ontvangst hebt genomen, dient u schriftelijk melding te maken van de beschadiging door een proces verbaal te laten opstellen bij het dichtstbijzijnde postkantoor. Daarna bezorgt u de producten terug aan ons, samen met het proces verbaal. Indien er sprake is van een klein product dat zonder problemen door bpost vervoerd kan worden, kan de klant kiezen om het product door de post aan ons terug te laten bezorgen. Indien het een groter product betreft, dient de klant het product zelf naar de toonzaal terug te brengen, of een transportfirma te raadplegen.

Indien u ons geen proces verbaal voor kunt leggen, kunnen wij deze goederen echter niet meer terug nemen.

U dient wel binnen de 24u met onze klantendienst contact op te nemen via het retourformulier

LET OP:
  • U dient de bestelling in de originele verpakking te verzenden.
  • Zorg voor een degelijke tweede verpakking die rond de originele verpakking zit. Plak geen stickers op de originele verpakking. Doet u dit wel worden de goederen niet omgeruild.
  • Steek de factuur of een kopie ervan bij de zending.
  • U heeft ook de mogelijkheid zelf het beschadigde product bij ons te brengen in de toonzaal binnen de 14 dagen na de levering.

Enkel als u bij het openmaken van de verpakking merkt dat de bestelde goederen beschadigd zijn, dan worden de verzendkosten voor de retour door Meubelen Jonckheere NV terugbetaald. Indien er sprake is van een klein product dat zonder problemen door bpost vervoerd kan worden, kan de klant kiezen om het product door de post aan ons terug te laten bezorgen. Indien het een groter product betreft, dient de klant het product zelf naar de toonzaal terug te brengen, of een transportfirma te raadplegen. U kunt hiervoor uitzonderlijk ook beroep doen op onze eigen transportdienst. Wanneer u hiervoor kiest, nemen wij contact met u op om een moment af te spreken waarop wij uw bestelling kunnen ophalen.

-> U dient wel binnen de 24u met onze klantendienst contact op te nemen via het retourformulier -> Volg de retourprocedure!

LET OP:
  • U dient de bestelling in de originele verpakking aan ons terug te bezorgen.
  • Indien u kiest voor verzending met de post of een andere transportfirma, zorg voor een degelijke omdoos: een verpakking die rond de originele verpakking zit. Plak geen stickers op de originele verpakking. Doet u dit wel worden de goederen niet omgeruild.
  • Steek de factuur of een kopie ervan bij de zending.
  • U heeft zoals gezegd ook de mogelijkheid zelf het beschadigde product bij ons in de toonzaal af te leveren, binnen de 14 dagen na de levering. U kunt dit zelf doen, of laten doen door een transportfirma.

Wanneer de levering niet overeenkomt met de bestelling mag u de producten terugsturen. Indien er sprake is van een klein product dat zonder problemen door bpost vervoerd kan worden, kan de klant kiezen om het product door de post aan ons terug te laten bezorgen. Indien het een groter product betreft, dient de klant het product zelf naar de toonzaal terug te brengen, of een transportfirma te raadplegen. U kunt hiervoor uitzonderlijk ook beroep doen op onze eigen transportdienst. Wanneer u hiervoor kiest, nemen wij contact met u op om een moment af te spreken waarop wij uw bestelling kunnen ophalen.

->LET OP: Neem hiervoor binnen de 24u contact op met de klantendienst via het retourformulier -> Volg de retourprocedure!

  • De verkeerde producten moeten binnen de 14 dagen na de levering naar Meubelen Jonckheere NV terugbezorgd worden, indien mogelijk met de post, en anders geleverd door de klant of een transportfirma.
  • Wij betalen uiteraard de verzendingskosten terug binnen de 30 dagen na ontvangst van het geretourneerde artikel.
  • U dient de bestelling in de originele verpakking te verzenden.
  • Indien u het pakket per post terugstuurt, zorgt u voor een degelijke omdoos: een verpakking die om de originele verpakking zit. Plak geen stickers op de originele verpakking. Doet u dit wel worden de goederen niet omgeruild wegens onverkoopbaar.
  • Steek de factuur of een kopie ervan bij de zending, of neem deze mee als u uw bestelling in onze winkel komt retourneren.
  • Wanneer wij de retour ontvangen hebben ontvangt u per email een bevestiging hiervan. Uw geld wordt binnen de 4 weken teruggestort indien u kiest voor een terugbetaling, anders ontvangt u per mail een aankoopbon die u zowel in onze webshop als in onze winkel kunt gebruiken, bijvoorbeeld om een vervangproduct aan te schaffen. Uw geld zal worden teruggestort op het rekeningnummer dat u gebruikte voor de betaling van uw bestelling.
  • Retour zendingen worden alleen behandeld als de goederen ongeschonden in een stevige verzenddoos met daarin de originele verpakking bij ons toekomen. Op de originele verpakking mogen geen stickers gekleefd worden. Bij producten die aan bovenstaande voorwaarden niet voldoen kunnen wij het recht op retour weigeren.

Aanhef retourformulier:

Wij danken u nogmaals hartelijk voor uw bestelling bij Meubelen Jonckheere. We hopen dat u tevreden bent met uw producten. We spannen ons in om uw bestelling perfect in orde te leveren, en staan garant voor de hoogste kwaliteit. Het kan echter gebeuren dat u één of meer producten wilt retourneren. Indien dit het geval is, bent u verplicht u aan onze retour voorwaarden te houden. Neem deze daarom eerst goed door voor u dit formulier volledig en nauwkeurig invult en overgaat tot retournering. 

Persoonlijke informatie

Retour informatie





Meubelen Jonkcheere heeft het recht retouren te weigeren als er aan één van de voorwaarden niet is voldaan.

  1. Bij retournering van goederen dient dit formulier altijd volledig ingevuld te worden.
  2. Goederen die retour worden gestuurd dienen onbeschadigd en compleet in de orignele verpakking aangeleverd te worden. Je dient de artikelen dus in een geschikte omdoos terug te sturen en geen stickers te plakken op de originele verpakking.
  3. Beschadigingen en/of gebruik van bruin plakband of vergelijkbaar (dit soort plakband kan niet worden verwijderd zonder beschadigingen aan te brengen op het product) kunnen voor ons een reden zijn om retourgoederen af te wijzen.
  4. Goederen dienen altijd goed verpakt te worden, teneinde transportschade te voorkomen.
  5. Goederen dienen altijd gefrankeerd aan ons geretourneerd te worden. Ongefrankeerde zendingen of zendingen onder rembours worden geweigerd.
  6. De verzendkosten krijg je alleen gecrediteerd als Meubelen Jonckheere verantwoordelijk is voor de fout en/of het probleem en wanneer de producten in een gedegen omverpakking zijn teruggestuurd.
  7. Je dient ten allen tijde een kopie van je factuur of aankoopbon retour mee te zenden.

Garantie

Ondanks de degelijke kwaliteit van de producten die wij in ons assortiment hebben, kan het voorkomen dat u een product ontvangt dat niet perfect is. In dat geval helpen wij u graag een passende oplossing te zoeken. U heeft recht op een garantieperiode van 2 jaar. Dit kan verschillen per product. Bij sommige artikelen heeft u recht op fabrieksgarantie. Die kan dan soms meer dan 2 jaar zijn. Dit staat dan duidelijk vermeld bij het product op de webshop.

De garantie begint te lopen vanaf de datum van aankoop.

LET OP! Garantie is niet van toepassing bij:
  • Slijtage van het product
  • Verkeerd of buitensporig gebruik van het product
  • Gebreken die al bestonden bij ontvangst van het product
  • Vocht- of waterschade
  • Vergankelijke gebruiksartikelen zoals lampen

Indien u bijkomende vragen heeft kan u altijd terecht op onze klantenservice klantenweb@meubelen-jonckheere.be of telefonisch tijdens de openingsuren van de toonzaal op het nummer 0032 3 772.33.34">