Service en garantie

Retourbeleid

Indien de verpakking beschadigd is bij het in ontvangst nemen van uw zending en het duidelijk is dat een of meerdere producten defect zijn, moet u de bestelling direct weigeren. Indien u het pakket toch in ontvangst hebt genomen, verzoeken we u schriftelijk melding te maken van de beschadiging door een proces verbaal te laten opstellen bij het dichtstbijzijnde postkantoor. Daarna bezorgt u de producten terug aan ons, samen met het proces verbaal. Indien er sprake is van een klein product dat zonder problemen door bpost vervoerd kan worden, kan de klant kiezen om het product door de post aan ons terug te laten bezorgen. Indien het een groter product betreft, dient de klant het product zelf naar de toonzaal terug te brengen, of een transportfirma te raadplegen. Uiteraard zullen we u in een dergelijk situatie de transportkosten terugbetalen per overschrijving.

Gelieve steeds zo snel mogelijk met onze klantendienst contact op te nemen via service@meubelen-jonckheere.be of via het retourformulier en dit graag binnen de 24uur.

LET OP:
  • We verzoeken u de bestelling in de originele verpakking te verzenden.
  • Draag alstublief zorg voor het goed en zorg voor een degelijke tweede verpakking die rond de originele verpakking zit. 
  • Gelieve het factuur of een kopie ervan bij de zending te steken. 
  • U heeft ook de mogelijkheid zelf het beschadigde product bij ons te brengen in de toonzaal. 

Enkel als u bij het openmaken van de verpakking merkt dat de bestelde goederen beschadigd zijn, dan worden de verzendkosten voor de retour door Meubelen Jonckheere NV terugbetaald via overschrijving. Indien er sprake is van een klein product dat zonder problemen door bpost vervoerd kan worden, kan de klant kiezen om het product door de post aan ons terug te laten bezorgen. Indien het een groter product betreft, dient de klant het product zelf naar de toonzaal terug te brengen, of een transportfirma te raadplegen. U kunt hiervoor uitzonderlijk ook beroep doen op onze eigen transportdienst. Wanneer u hiervoor kiest, nemen wij contact met u op om een moment af te spreken waarop wij uw bestelling kunnen ophalen.

-> We verzoeken U binnen de 24u met onze klantendienst contact op te nemen via service@meubelen-jonckheere.be of via het retourformulier -> Volg de retourprocedure!

LET OP:
  • Gelieve de bestelling in de originele verpakking aan ons terug te bezorgen.
  • Indien u kiest voor verzending met de post of een andere transportfirma, verzoeken we u voor een degelijke omdoos: een verpakking die rond de originele verpakking zit. Gelieve geen stickers op de originele verpakking te kleven.
  • We verzoeken u het factuur of een kopie ervan bij de zending te stoppen. 
  • U heeft zoals gezegd ook de mogelijkheid zelf het beschadigde product bij ons in de toonzaal af te leveren, binnen de 14 dagen na de levering.

Wanneer de levering niet overeenkomt met de bestelling mag u de producten terugsturen. Indien er sprake is van een klein product dat zonder problemen door bpost vervoerd kan worden, kan de klant kiezen om het product door de post aan ons terug te laten bezorgen. Indien het een groter product betreft, dient de klant het product zelf naar de toonzaal terug te brengen, of een transportfirma te raadplegen. U kunt hiervoor uitzonderlijk ook beroep doen op onze eigen transportdienst. Wanneer u hiervoor kiest, nemen wij contact met u op om een moment af te spreken waarop wij uw bestelling kunnen ophalen.

Volg de retourprocedure!,
->LET OP: Gelieve hiervoor zo snel mogelijk contact op te nemen met de klantendienst per mail naar service@meubelen-jonckheere.be of via het retourformulier -> 

  • De verkeerde producten moeten binnen de 14 dagen na de levering naar Meubelen Jonckheere NV terugbezorgd worden, indien mogelijk met de post, en anders geleverd door de klant of een transportfirma.
  • Wij betalen uiteraard de verzendingskosten terug binnen de 4 weken na ontvangst van het geretourneerde artikel.
  • Gelieve de bestelling in de originele verpakking te verzenden. 
  • Indien u het pakket per post terugstuurt, verzoeken we u de goederen te verpakken in een degelijke omdoos: een verpakking die om de originele verpakking zit. Plak geen stickers op de originele verpakking.
  • We verzoeken u het factuur of een kopie ervan bij de zending te stoppen, of neem deze mee als u uw bestelling in onze winkel komt retourneren.
Voor online aankopen geldt een zichttermijn van 14 dagen. Het is binnen deze termijn dat de koper zijn herroeping moet kenbaar maken. Wanneer de zichttermijn van 14 dagen voorbij is, komt de koopovereenkomst tot stand.

Let op! 

Tijdens de zichttermijn wordt de koper gevraagd zorgvuldig om te gaan met het product en de verpakking. Concreet behelst dit o.a.  het product voorzichtig (en zonder de verpakking te beschadigen) uit te pakken en slechts gebruiken voor zover dat noodzakelijk is zodat hij kan beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien de koper dit niet heeft gedaan, kan de verkoper schadevergoeding eisen van de koper a rato van de werkelijk geleden schade. Deze komt overeen met de waardevermindering die het verkochte goed ingevolge het gebruik heeft ondergaan dat verder gaat dan nodig was om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

Wanneer de koper tijdens de zichttermijn van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, wordt hij gevraagd in de mate van het mogelijke de goederen in originele staat/verpakking terug te sturen. De koper wordt in dat geval ook verzocht hierbij het aankoopbewijs voor te leggen. Vanaf de dag waarop de koper zijn wens tot herroeping heeft kenbaar gemaakt beschikt de koper over een termijn van 14 dagen om het goed terug te zenden.

Elke terugzending dient op voorhand gemeld te worden aan de verkoper en wordt bevestigd door toekenning van een retournummer. Deze melding geschiedt bij voorkeur per e-mail via service@meubelen-jonckheere.be.

Mogelijke door de koper gedane betalingen zullen door de verkoper worden teruggestort binnen enkele werkdagen nadat de goederen zijn ontvangen door de verkoper of nadat de koper heeft bewezen dat hij de goederen heeft teruggezonden (afhankelijk van welk tijdstip eerst valt), mits afhouding van de directe kosten van het terugsturen. (Cfr 2.5.3.4)

Ingeval van herroeping zal de koper de kosten van het terugzenden van de goederen moeten dragen.

Indien er effectief sprake is van een gebrek bij goederen die onder de garantie vallen, is de verkoper verplicht de verzendkosten van de koper terug te betalen.

Aanhef retourformulier:

Wij danken u nogmaals hartelijk voor uw bestelling bij Meubelen Jonckheere. We hopen dat u tevreden bent met uw producten. We spannen ons in om uw bestelling perfect in orde te leveren, en staan garant voor de hoogste kwaliteit. Het kan echter gebeuren dat u één of meer producten wilt retourneren. Indien dit het geval is, gelieve u aan onze retour voorwaarden te houden. Neem deze daarom eerst goed door voor u dit formulier volledig en nauwkeurig invult en overgaat tot retournering. 

Persoonlijke informatie

Retour informatie





Meubelen Jonckheere verzoekt u vriendelijk aan volgende voorwaarden te voldoen.

1.    Gelieve bij retournering van goederen dit formulier altijd volledig in te vullen.

2.    Goederen die retour worden gestuurd dienen met zorg te worden behandeld. U wordt verzocht de artikelen dus in een geschikte omdoos terug te sturen en in de originele verpakking.

3.    Gelieve de goederen altijd goed te verpakken, teneinde transportschade te voorkomen.

4.    Goederen dienen altijd gefrankeerd aan ons geretourneerd te worden. Ongefrankeerde zendingen of zendingen onder rembours worden geweigerd.

5.    De verzendkosten krijg je alleen gecrediteerd als Meubelen Jonckheere verantwoordelijk is voor de fout en/of het probleem en wanneer de producten in een gedegen omverpakking zijn teruggestuurd.

6.    We verzoeken je een kopie van je factuur of aankoopbon retour mee te zenden.





Garantie

Ondanks de degelijke kwaliteit van de producten die wij in ons assortiment hebben, kan het voorkomen dat u een product ontvangt dat niet perfect is. In dat geval helpen wij u graag een passende oplossing te zoeken. U heeft recht op een wettelijke garantieperiode van 2 jaar. Dit kan verschillen per product. Bij sommige artikelen heeft u recht op extra fabrieksgarantie. Die kan dan soms meer dan 2 jaar zijn. Dit staat dan duidelijk vermeld bij het product op de webshop.(zie ook naar artikel 9 in de algemene voorwaarden)

De garantie begint te lopen vanaf de datum van levering.

LET OP!

 M.b.t. de conformiteit zijn verkoper en koper vrij om een gebrek binnen de contractuele sfeer te brengen zonder afbreuk te doen aan de minimum bescherming van de koper.
Worden niet als gebrek beschouwd en komen niet in aanmerking in beoordeling van de conformiteit van de levering:
-het verkleuren van hout, textiel, vezelstoffen of leder
-het ontstaan van een zitspiegel en het rekken van de bekleding in stof of leder
-het “werken van hout of bekleding”
In de mate dat deze verkleuring, rekken of het “werken” van hout of bekleding uit technisch oogpunt niet voorkomen kunnen worden of volgens de gebruiken die in de meubelsector algemeen geaccepteerd worden of typerend zijn voor de gebruikte materialen.
 - goederen die op een normale wijze versleten zijn en die dus de kwaliteit en de prestaties hebben geboden die voor de goederen van dezelfde soort normaal zijn en die de koper redelijkerwijs mag verwachten, gelet op de aard van het goed.

Een gebrek aan overeenstemming bestaat ook niet wanneer de koper op het moment van het sluiten van de overeenkomst weet had van het gebrek of redelijkerwijs daarvan op de hoogte moest zijn bijvoorbeeld bij verkoop van solden- en toonzaalmodellen.
Marmer, glas, spiegels of lakmeubelen moeten steeds bij de levering nagekeken worden. Gelieve klachten dienaangaande onverwijld in te dienen.

Er is ook geen gebrek aan overeenstemming indien dit gebrek voortvloeit uit materiaal geleverd door de koper of indien de koper de meubelen zelf verkeerd ter plaatse in elkaar heeft gezet of geïnstalleerd.
 

 

Indien u bijkomende vragen heeft kan u altijd terecht op onze klantenservice klantenweb@meubelen-jonckheere.be of telefonisch tijdens de openingsuren van de toonzaal op het nummer 0032 3 772.33.34">

Contact

 

Natuurlijk kan u steeds bij ons terecht met een vraag of een opmerking.  

Heeft u een vraag of opmerking over salons en zetels, mail naar service@meubelen-jonckheere.be

Als u een vraag of een opmerking heeft over meubelen, mail dan naar klantendienst@meubelen-jonckheere.be

Bij vragen of opmerking over verlichting en boetiekartikelen kan u mailen naar onthaal@meubelen-jonckheere.be

U kan natuurlijk ook steeds telefoneren met je vraag of opmerking op het nummer 03/772 33 34 en dit tijdens de uren vermeld onderaan deze pagina bij klantendienst.

Indien u onvoldoende door ons zou geholpen worden kan u terrecht op hetr ODP-platform van de Europese Commissie. De Europese Commissie heeft een platform opgericht genaamd ODR. ODR kan gebruikt worden om een eventueel geschil voortvloeiende uit e-commerce te beslechten buiten de rechtbank.  Indien een van de partijen hiervan wenst gebruik te maken kan hij hierbij de link vinden :    ODR